Jeep Renegade

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Marcelo7
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Jeep Renegade

Nota por Marcelo7 »

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Vikingo_81
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Re: Jeep Renegade

Nota por Vikingo_81 »

Un asco...es un fiat cubo con parrilla de Patriot...
El cancer Fiat está creciendo...
Marcos La Lucila
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Re: Jeep Renegade

Nota por Marcos La Lucila »

Asi, fabricando esos autitos de juguete arruinan el prestigio de una marca..

No pueden ponerle Renegade a eso, el Renegade es un autentico Jeep con todas las letras que era una version como equivalente al Jeep Wrangler Rubicon que se fabrico en los 80
Eso no debe ni tener caja reductora...
saludos
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Gaby-69
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Re: Jeep Renegade

Nota por Gaby-69 »

Como destruir marcas en dos simples pasos :mrgreen:

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DocHolliday
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Re: Jeep Renegade

Nota por DocHolliday »

Gaby-69 escribió:Como destruir marcas en dos simples pasos :mrgreen:

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:smt022 :smt022 :smt022 :smt022 :smt022 Italia está destruida, cómo carajo hacen ???
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DocHolliday
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Re: Jeep Renegade

Nota por DocHolliday »

El Jeep es muy, muy horrendo... pero ahora ESO gusta...qué se yo, soy un feliz retrogrado.
Doc Holliday
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Marcos La Lucila
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Re: Jeep Renegade

Nota por Marcos La Lucila »

No hay como la línea de la Cherokee que se fabrico hasta el 2001
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Scarpia
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Re: Jeep Renegade

Nota por Scarpia »

Gustos son gustos y hay muy variados para todos.
Carlos

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Marcelo7
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Re: Jeep Renegade

Nota por Marcelo7 »

Marcos La Lucila escribió: Eso no debe ni tener caja reductora...
saludos
por lo que dice en el video viene con sistema de traccion active drive y ative drive low.

hablan de una relacion en baja de 20 a 1. no se tecnicamente como se compara con las reductoras de otros vehículos, si es mucho o poco.

por otro lado, hay una version con motor diesel multijet de 170 cv y 35nm disponibles ya a 1750 vueltas.

o sea, mas torque que una Hilux por ejemplo. no pude encontrar el peso, pero probablemente pese la mitad de una pick up.

la version AT de nueve marchas tiene los sgtes desarrollos:

Desarrollos (km/h a 1.000 rpm)
1ª 6,1
2ª 10,2
3ª 15,2
4ª 21,0
5ª 29,0
6ª 35,8
7ª 41,4
8ª 49,9
9ª 60,3
R 7,6

a mi me parece un producto mas que interesante para combinar un uso diario en ciudad con comodidad y economia
de combustible y que despues, por algunos datos tecnicos puede llegar a sorprender a mas de uno en sus prestaciones
off road.
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Scarpia
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Re: Jeep Renegade

Nota por Scarpia »

Mira, si me decis que es Renault bue... no me sorprenderia que sea una garcada mas, pero Jeep no hace boludeces, seguramente anda muy bien en ciudad, tierra, barro y arena. Nos guste o no el diseño.
Carlos

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Marcelo7
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Re: Jeep Renegade

Nota por Marcelo7 »

confirmado, trae reductora.

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es el sistema selec-terrain que equipa al Cherokee 2014…

DocHolliday
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Re: Jeep Renegade

Nota por DocHolliday »

Marcelo7 escribió:
Marcos La Lucila escribió: Eso no debe ni tener caja reductora...
saludos
por lo que dice en el video viene con sistema de traccion active drive y ative drive low.

hablan de una relacion en baja de 20 a 1. no se tecnicamente como se compara con las reductoras de otros vehículos, si es mucho o poco.

por otro lado, hay una version con motor diesel multijet de 170 cv y 35nm disponibles ya a 1750 vueltas.

o sea, mas torque que una Hilux por ejemplo. no pude encontrar el peso, pero probablemente pese la mitad de una pick up.

la version AT de nueve marchas tiene los sgtes desarrollos:

Desarrollos (km/h a 1.000 rpm)
1ª 6,1
2ª 10,2
3ª 15,2
4ª 21,0
5ª 29,0
6ª 35,8
7ª 41,4
8ª 49,9
9ª 60,3
R 7,6

a mi me parece un producto mas que interesante para combinar un uso diario en ciudad con comodidad y economia
de combustible y que despues, por algunos datos tecnicos puede llegar a sorprender a mas de uno en sus prestaciones
off road.

Estimado, no será 350 newton metro (350nm) de torque ?, me parece que si eran 35, serían Kgm... fijate porque sino sería muy poquito, no resultaría algo de destacar.

La Hilux creo que anda en 320/340nm creo... y la Frontier por ejemplo 410nm a 2000 RPM. Menciono estos ejemplos para situar la cifra correcta.

Fijate.
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Marcelo7
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Re: Jeep Renegade

Nota por Marcelo7 »

DocHolliday escribió: Estimado, no será 350 newton metro (350nm) de torque ?, me parece que si eran 35, serían Kgm... fijate porque sino sería muy poquito, no resultaría algo de destacar.

La Hilux creo que anda en 320/340nm creo... y la Frontier por ejemplo 410nm a 2000 RPM. Menciono estos ejemplos para situar la cifra correcta.

Fijate.
si, correcto 350 nm o 35 kgm. eso con el motor 2 litros

hay tambien un turbo diesel de 1.6 litros, 120 cv y 320 nm a 1750 vueltas.
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Marcelo7
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Re: Jeep Renegade

Nota por Marcelo7 »

70 items/ dispositivos de seguridad:

Standard and available safety and security features on the all-new 2015 Jeep Renegade include:

1. 9-1-1 call/Assist Call: Mirror-mounted buttons for emergency services, roadside assistance, Uconnect Customer Care and non-collision related emergencies

2. Active turn signals: Turn signal flashes three times when stalk is depressed for one second to indicate a lane change

3. Advanced multistage air bags: Inflates with a force appropriate to the severity of the impact. Meets FMVSS 208 advanced air bag requirements for smaller, out-of-position occupants

4. All-row full-length side-curtain air bags: Extend protection to all outboard front- and rear- seat passengers. Each side air bag has its own impact sensor that autonomously triggers the air bag on the side where an impact occurs. This type of air bag is housed in the headliner just above side windows

5. All-speed traction control system: Part of the standard anti-lock brake system (ABS), helps keep driving wheels from spinning during acceleration from a stop or during all speeds by applying individual brakes alone or in combination with engine torque limitation to prevent wheel slip

6. Anti-lock brake system (ABS): Senses and prevents wheel lockup, offering improved steering control under extreme braking and/or slippery conditions

7. Anti-lock brake system with rough-road detection: Anti-lock brake system is capable of detecting if the vehicle is driving on a rough road by the oscillations in the wheel speed signals. Rough road is detected on off-road surfaces or trails, and ABS enters a different pressure control where it will hold the brake pressure for longer pulses

8. Auto-dimming rearview mirror: Auto-dimming mirror automatically reduces glare from bright light allowing the driver to have a clearer view of the road ahead

9. Automatic defog: Enables the Renegade’s automatic temperature control (ATC) system to measure humidity inside the vehicle and provide a fog-free windshield automatically without driver intervention

10. Automatic headlamps: Headlamps turn on and off automatically depending on exterior light levels and when the windshield wipers are turned on or off

11. Automatic high-beam headlamps: Headlamp system adjusts to ambient light and oncoming traffic to deliver maximum lighting

12. Auto-reverse My Sky panels: When equipped with the power-sliding My Sky roof, the system automatically reverses when it senses an obstruction during closing

13. Auto-reverse windows: The window automatically reverses when it senses an obstruction during closing

14. BeltAlert: Activates a chime and/or illuminates an icon in the instrument cluster to remind the driver and front passenger to buckle up if a vehicle is driven without belted front-seat occupants

15. Blind-spot Monitoring (BSM): Uses dual ultra-wideband radar sensors to aid the driver when changing lanes or if being passed by or passing unseen vehicles. The system notifies the driver of vehicle(s) in their blind spot via illuminated icons on the side-view mirror and with a driver-selected audible chime

16. Brake assist: In an emergency brake situation, the system applies maximum braking power, minimizing the stopping distance

17. Brake-lock differential system (BLDS): Allows the vehicle to maintain forward motion if one or two wheels lose traction by selectively and aggressively applying brakes to the spinning wheels

18. Brake-throttle override: Allows driver to stop the vehicle when throttle and brake inputs occur simultaneously; electronic throttle control reduces engine-power output until vehicle stops or pedal inputs cease

19. Brake/park interlock: Prevents the transmission from being shifted out of “Park” unless the brake pedal is pushed

20. Brake traction-control system (BTCS): Helps to keep driving wheels from spinning during acceleration from a stop or during slow speeds by applying individual brakes to the slipping wheel(s)

21. Capless fuel-filler door: Provides fuel-filling simplicity and eliminates contact with any fuel spillage

22. Child-protection rear door locks: Disables the rear doors’ inside-release handle by adjusting a small lever on the door-shut face

23. Constant-force retractors (CFR): Regulates the force exerted on the occupant by the seat belt and then gradually releases seat-belt webbing in a controlled manner

24. Daytime running lamps (DRL): Lights that illuminate during daytime conditions, increasing the vehicle’s visibility to other drivers

25. Driver’s side knee air bag: Located below the instrument panel, the knee air bag deploys when the driver air bag deploys and is designed to properly position the occupant during impact and offer additional lower leg protection

26. Dual-note electric horns: Produces two different tones at the same time, similar to better cut through ambient noise better

27. Enhanced Accident Response System (EARS): Makes it easier for emergency personnel to see and reach occupants in the event of an accident by turning on the interior lighting, flashing the hazard lights and unlocking the doors on the Renegade after air bag deployment. Also shuts off flow of fuel to the engine

28. Electric parking brake (EPB): Utilizes parking brake switch mounted in the center console, a motor on caliper (MOC) at each rear wheel and an electronic control module. Four modes of operation: static apply and release, dynamic apply, drive away release and safe hold

29. Electronic brake-force distribution: Assists the driver to optimize stopping distances and control under all vehicle loading conditions by regulating braking pressure front-to-rear

30. Electronic locking fuel filler door: Prevents theft or tampering of the gas cap which can lead to inefficiency and unwanted release of fuel vapors (outside North America)

31. Electronic roll mitigation (ERM): An extension of electronic stability control (ESC). Uses input from ESC sensors to anticipate if the vehicle is at risk of entering a potential roll situation, then applies the brakes individually and modulates the throttle position as needed

32. Electronic stability control (ESC): Enhances driver control and helps maintain directional stability under all conditions. Provides the benefit in critical driving situations such as turns, and is valuable when driving on mixed surface conditions including snow, ice or gravel. If there is a discernible difference between driver input through the steering wheel and the vehicle’s path, ESC applies selective braking and throttle input to guide the vehicle back on to the driver’s intended path

33. Electronic Vehicle Information Center (EVIC): Provides the driver with trip, temperature, tire-pressure monitoring and other vehicle information within the Renegade’s instrument cluster

34. Energy-absorbing steering column: The manual-adjust steering column utilizes two hydroformed coaxial tubes that can move relative to each other to allow the column to move forward for enhanced energy absorption during a crash. The power-adjust steering column employs a calibrated bending element that deforms during column stroke for optimal energy management

35. Energy management system: Three front load paths designed from high-strength steel manage vehicle crush and minimize cabin intrusion

36. Express up/down windows: One-touch powered express up/down window button located on the front driver and passenger-side door

37. Forward Collision Warning-Plus: Utilizes radar and video sensors to detect whether the Renegade is approaching another vehicle or large obstacle in its path too rapidly and warn or assist the driver in avoiding/mitigating the incident

38. Front and rear crumple zones: Specially formed structural members that crumple and absorb energy in a collision, helping protect the occupant cabin

39. Front seat-belt adaptive/active load limiters: Designed to optimize the chest loading in an impact event

40. Front seat-belt pretensioners: During a collision, impact sensors initiate front seat-belt pretensioners to remove slack in the seat belt system, thereby reducing the forward movement of the occupant’s head and torso

41. Front-seat mounted side pelvic thorax bags: Provide enhanced protection to the driver and front outboard passenger in certain impacts. Each side air bag has its own impact sensor that autonomously triggers the air bag on the side where an impact occurs. Standardside air bags are housed within the outboard side of each front seat

42. Front wiper blades deicer: Prevents wiper blades from freezing to the front windshield, and improves cold-weather wipe ability

43. Global position sensor (GPS): Used for navigation guidance and electronic vehicle tracking

44. Height-adjustable seat belts (front-row): Outboard seat belts feature height adjustment, allowing for the seat belt to be placed in the optimal position for any driver

45. Hill-start Assist (HSA): Assists drivers when starting a vehicle from a stop on a hill by maintaining the level of brake pressure applied for a short period of time after a driver’s foot is removed from the brake pedal. If throttle is not applied within a short period of time after the driver’s foot is removed from the brake pedal, brake pressure will be released

46. Hill-descent Control: This feature allows Renegade to descend steep grades with minimal driver input

47. ISOFIX: Designed to ease installation of compatible aftermarket child seats

48. Keyless Enter-N-Go: When an individual enters the vehicle, electronic sensors detect if the vehicle key fob is present. The vehicle will then allow the individual to push a button to start the vehicle without having to insert the key into the ignition

49. LaneSense Departure Warning-Plus: Plus leverages electronic power steering (EPS) to deliver a torque-input to alert and assist the driver with corrective action

50. Mopar Electronic Vehicle Tracking System (EVTS): State-of-the-art GPS-enabled stolen vehicle recovery system. EVTS includes nationwide tracking including 24/7 emergency service dispatch, security fence, arrival/departure notification, excessive speed notification and trace maps of past locations (in selected markets)

51. Occupant Restraint Controller: Detects an impact and determines whether a crash is severe enough to trigger air bag deployment and whether the primary or secondary stage inflation is sufficient. In addition, the controller detects side impacts and determines whether the rail-curtain and side seat-mounted (thorax protection) air bags should deploy. Engagement of front seat-belt pretensioners are also managed through the controller

52. ParkSense rear park assist system: The system utilizes ultrasonic sensors at low speeds in reverse to detect stationary objects. If it is determined that a collision is imminent the system will provide a momentary, autonomous brake apply/brake jerk then release. At speeds below 7 kph the system will bring the vehicle to a stop before releasing

53. ParkView rear backup camera: Provides a wide-angle view of the area immediately behind the vehicle, giving the driver greater peace of mind before reversing at low speeds. Contains dynamic grid lines to aid the driver when maneuvering into parking spaces or narrow areas. Also aids in lining up a trailer to the vehicle’s trailer hitch, when so equipped. The image is displayed on the navigation screen when the transmission is shifted into Reverse

54. Rain-sensing wipers: A driver convenience feature that automatically senses moisture on the windshield and activates wipers (outside North America)

55. Ready Alert Braking (RAB): Anticipates situations when the driver may initiate an emergency brake stop and uses the ESC pump to set brake pads against rotors in order to decrease the time required for full brake application

56. Rear Cross Path (RCP) detection: In parking lot situations, this system warns drivers backing out of parking spaces of traffic moving toward their vehicle. It activates any time the vehicle is in Reverse. The driver is notified of vehicle(s) crossing behind the vehicle via illuminated icons on the side-view mirror and with a driver-selected audible chime

57. Remote keyless entry: Locks and unlocks doors and turns on interior lamps. If the vehicle is equipped with a security alarm, the remote also arms and disarms that system

58. Remote start: Conveniently starts the engine and activates key comfort settings based on ambient conditions by using the key fob while maintaining vehicle security (in selected markets)

59. Safety cage body structure: Protects occupants by managing and controlling energy in the event of an impact

60. Security alarm: Deters vandalism and theft, frequently lowering insurance premiums. System protects the vehicle from theft by monitoring door-ajar switches and the ignition circuit for unauthorized entry

61. Sentry Key engine immobilizer: Utilizes an engine key that has an embedded transponder with a pre-programmed security code to discourage vehicle theft. When the key is inserted into the ignition, the controller sends a random number to the transponder and the engine is allowed to start. If an incorrect key is used, the engine will shut off after a few seconds

62. Side guard door beams: Reinforcement beams inside the doors that increase occupant protection in a side collision

63. SiriusXM Travel Link: Real-time traffic updates, local fuel prices, weather conditions, sports scores and movie locations and times all featured in this subscription-based system provided by SiriusXM Radio (in selected markets)

64. Supplemental turn signals: Signal lamp built into the housing of exterior mirrors allows turn signals to be viewed from the front, as well as the sides and rear of the vehicle in order to alert oncoming traffic and pedestrians

65. TFT instrument cluster display: Offers drivers a wide range of customization options, from a basic analog read-out to a full digital display that clearly communicates vehicle information with easy-to-understand icons

66. Three-point seat belts: Front outboard seating positions and all rear seating positions have lap and shoulder belts

67. Tilt-and-telescoping steering column: Allows steering column to tilt and move toward or away from the driver to achieve a safe and comfortable distance from the advanced multistage front driver air bag, if deployed

68. Tire-pressure monitoring (TPM) system – Lock-on Sync: Informs driver when tire pressure is too low. Pressure-sensor modules within the valve stems of all four road- wheels send continuous radio-frequency signals to a receiver and the system. Tire-pressure monitoring system self-learns tire position after rotation or tire is moved to a new location

69. Trailer-sway control (TSC): Reduces trailer sway and improves handling in adverse towing conditions caused by crosswinds and traffic. The system monitors the vehicle’s movement relative to the driver’s intended path, then applies alternating brake pressure to slow the vehicle and then increases the pressure on one front wheel in order to counteract the sway induced by the trailer

70. Uconnect Voice Command: An in-vehicle, voice-activated communication system that allows drivers to operate a Bluetooth compatible phone with their hands on the wheel and eyes on the road. When the Bluetooth phone is initially connected, the contact list is automatically downloaded, synchronizing as many as 1,000 phone book entries, which can then be selected by simply saying a contact name. It also allows drivers to switch radio modes, tune to AM/FM and SiriusXM Radio stations and request real-time information (such as fuel prices) from SiriusXM Travel Link using natural voice commands. The handsfree option promotes safety, freedom, value and flexibility (functionality may vary by country)
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Re: Jeep Renegade

Nota por DocHolliday »

Todo eso tiene el jeep ?
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Re: Jeep Renegade

Nota por Nach_onlyone »

Marce
ojo que muchos de los 70 features, estando en el año 2014, son mas que básicos.

Slds,
nacho.-
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Re: Jeep Renegade

Nota por DocHolliday »

Nach_onlyone escribió:Marce
ojo que muchos de los 70 features, estando en el año 2014, son mas que básicos.

Slds,
nacho.-
TAL CUAL, traba de niños... lo tenía el Falcon 70 de mi viejo cuando yo nací...
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Marcelo7
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Re: Jeep Renegade

Nota por Marcelo7 »

Nach_onlyone escribió:Marce
ojo que muchos de los 70 features, estando en el año 2014, son mas que básicos.

Slds,
nacho.-
si claro, tiene desde lo basico e indispensable hasta elementos ineditos en un vehículo del segmento B.
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Juanjo
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Re: Jeep Renegade

Nota por Juanjo »

Che me gusta MUCHO!!!!!

Es un Jimny inflado!!!!!

Mediano, con reductora, lindo diseño interior, buen equipamiento... solo falta que tenga un buen precio!!!!

Para mi que sea fiat jeep o vw es lo mismo. No se le cae una idea a nadie. Cuando toyota lanzo el reftailing de la hilux... atras fueron todos a hacer lo mismo. Hoy por hoy ves una doble cabina y no sabes que es, son todassssssss iguales. Creo que el ytiempo de los prejuicios se terminaron, hoy por hoy las marcas son mucho mas confiables en general.

Me gustaria ver si esta "cosa" esta a buen precio, cuantos irian a comprarlo jejej, muchos que hoy lo miran por arriba del hombro, igual mucho mercado no queda con redutora, asi que les guste o no el que quiera reductora sin caer en una doble cabina... lo va a tener que ver con mas cariño ajja
Las 4x4 son lo mas. :B:
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Gaby-69
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Re: Jeep Renegade

Nota por Gaby-69 »

Yo lo estoy mirando con cariño :mrgreen:
Hasta que nos enteremos del precio :sc45:
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Re: Jeep Renegade

Nota por Marcelo7 »

Gaby-69 escribió:Yo lo estoy mirando con cariño :mrgreen:
Hasta que nos enteremos del precio :sc45:
a valores de hoy, el precio lo tenes que ubicar en lo que vale hoy una Eco o Tracker mas equipada.

el tema es que esos vehiculos estan justo al limite del impuesto. asi que habra que ver que pasa
con eso para cuando llegue este Renegade aca.
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Marcelo7
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Re: Jeep Renegade

Nota por Marcelo7 »

Juanjo escribió:Che me gusta MUCHO!!!!!

Es un Jimny inflado!!!!!

Mediano, con reductora, lindo diseño interior, buen equipamiento... solo falta que tenga un buen precio!!!!

Para mi que sea fiat jeep o vw es lo mismo. No se le cae una idea a nadie. Cuando toyota lanzo el reftailing de la hilux... atras fueron todos a hacer lo mismo. Hoy por hoy ves una doble cabina y no sabes que es, son todassssssss iguales. Creo que el ytiempo de los prejuicios se terminaron, hoy por hoy las marcas son mucho mas confiables en general.

Me gustaria ver si esta "cosa" esta a buen precio, cuantos irian a comprarlo jejej, muchos que hoy lo miran por arriba del hombro, igual mucho mercado no queda con redutora, asi que les guste o no el que quiera reductora sin caer en una doble cabina... lo va a tener que ver con mas cariño ajja
concido 100 por ciento con TODO lo que pusiste.
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Re: Jeep Renegade

Nota por Marcelo7 »

habra que ver con que motorizaciones/transmisiones lo hacen en Brasil para nuestro mercado.

es muy probable que como en Brasil los DIESEL estan solo reservado a vehiculos de trabajo, aca lleguen
solo los nafteros, que igual son los multipremiados multiair de Fiat.

el naftero mas potente es un 1.4 Turbo que desarrolla 170 hp con 250 nm de torque plano desde 2500 a 4000 vueltas. para tener una referencia, es un torque superior y a mas bajas vueltas que el que logra una JIII con un motor de un litro mas de cilindrada.

a nievel global este vehiculo ofrece 16 configuraciones distintas entre las combinaciones posibles de distintas motorizaciones y cajas.
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Was
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Re: Jeep Renegade

Nota por Was »

ME ENCANTA!!!!!!!
asi debería ser una vitara hoy en día, un 4x4 con reductora (lastima que se abandono la palanquita) y contenido en tamaño.

Que me importa que se llame renegade, o que el motor sea fiat (que no son nada malos)
Walter
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Juanjo
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Re: Jeep Renegade

Nota por Juanjo »

Fiat se gano la fama por la chapa, los motores fiar siempre fueron buenos. Se acuerdan el motor tipo 1.4!!!, o el 1.7 diesel.. el 1.3 era muyyy lento ajjaja una cagada. Igual yo prefiero que venga con un motorcito del tipo 2.0 o algo asi, sin turbo sin nada, pero eso pensando en travesias. Con el turbito te cagas de risa en la mayoria de los terrenos, y supongo que se podra toquetear mas la compu....

En fin, me gusta el diseño y en si el vehiculo, el motor mucho no me importaria.. dependiendo del precio ajjaa :occasion9:
Las 4x4 son lo mas. :B:
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Re: Jeep Renegade

Nota por Rolo LP »

Buenas Muchachos!!
desde mi punto de vista, es muy simpático, y si la idea es ir a competir con una ecosport 4x4 o una duster 4x4, y lo venden a precio comparable, les roba el mercado en dos segundos.
El interior es hermoso, las x de los faros traseros remiten a las x de los bidones que llevaban los antiguos willys.
Obviamente no va a venir con doble dana 44 y un Pentastar V6 3.6L de 295-hp, pero para el publico que apunta SOBRA PAÑO!!
Los mercados cambian, con todas las normas antipolución seguridad y la necesidad de menores consumos ahora se demanda esto.
Seguramente en un futuro no muy lejano las 4x4 sean todas eléctricas o híbridas, lo cual no me disgustara en lo mas mínimo.

Saludos!!
-.Rolo LP.-

rookie --> Recordá: Tan despacio como sea posible, tan rápido como sea necesario.
¿No sabes nada de 4x4? mira este post: http://www.suzukiclub4x4.com.ar/viewtopic.php?t=37354
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ChechoM
Re - Suzukero !!
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Re: Jeep Renegade

Nota por ChechoM »

A mi me gusta y si tiene reductora mas aún
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